Nie musisz być najlepszy. Oto 6 wskazówek od czego zacząć praktykę jogi. Sprawdź!

Wybór został podjęty. Tak, chce ćwiczyć jogę i co dalej….?

Oto kilka rad dla przyszłych joginów od cioci Agaty:)

  1. Znajdź dobrą szkołę jogi i nauczyciela.

W Twojej okolicy może obok Ciebie jest szkoła do jogi do której warto pójść. Popytaj znajomych i sprawdź w internecie. Szkoła do której pójdziesz na zajęcia musi mieć wykwalifikowany personel czyli nauczycieli, którzy mają certyfikaty ,szkolą się i mają doświadczenie. Jeśli to możliwe sprawdź swojego nauczyciela zanim do niego pójdziesz. Na stronie Stowarzyszenia Jogi Iyengara w Polsce jest spis wykwalifikowanych nauczycieli, którzy posiadają certyfikaty i stopnie nauczycielskie, które zdobyli dzięki latom pracy, a  nie w trakcie weekendowego kursu. W jodze wykonuje się skomplikowane i zaawansowane asany, które są dla nas dobrodziejstwem, ale niewłaściwie wykonane mogą krzywdzić. Dlatego zadzwoń , napisz maila lub dowiedz się osobiście co ma do zaoferowania twój nauczyciel.

  1. Dzień Otwarty w Szkole Jogi.

Szkoły jogi organizują dni otwarte, zajęcia pokazowe dzięki którym możesz przyjść  i doświadczyć czym jest joga.  Twój nauczyciel musi ci także odpowiadać pod względem osobowościowym. Czy po zajęciach z takim joginem wychodzisz pełna/y  energii bądź wyciszony i spełniony  czy twoje ciało poczuło zalety jogi . Możesz pójść do kilku nauczycieli i wybrać takiego który zainspiruje cię do przychodzenia na zajęcia.

  1. Strój do jogi.

Jogę ćwiczy się na bosaka, w stroju, który z jednej strony będzie odsłaniał kolana i trochę ud, z drugiej strony będzie zasłaniał będzie zasłaniał części ciała, które dla innych mogą być ciekawe. Tak by móc skupić się na ćwiczeniu ciała a jednocześnie nie krepował. Polecam specjalne spodenki zwane iyengarówkami, które zakrywają biodra oraz górne uda i mają gumki w nogach ,dzięki czemu mamy pewności nasze części intymne w trakcie zaawansowanych pozycji pozostaną zakryte. Polecam także zakładanie t-shirtów z krótkim rękawkiem zakrywających ramiona i bez dekoltu, tak aby  w trakcie pozycji odwróconych lub skłonów nic nie wyskoczyło spod bluzki. Włosy powinny być spiętę to także wymiar praktyczny. Głowa cały czas się skręca , pracuje w pozycjach odwróconych ,a dużo włosów można stracić przez nieuwagę i mogą pokrzyżować nam prace w asanie. Paznokcie powinny być na tyle obcięte ,by można pracować z czubkami palców.

  1. Nie jedz i nie pij 😛

Przed zajęciami nie należy się objadać. Trzeba odczekać po obfitym posiłku 2-3 godzin. W trakcie praktyki także się nie je oraz nie pije. Zwieracz przełyku w pozycjach odwróconych może nie utrzymać  przepełnionego żołądka. Organy jamy brzusznej  są masowane i ściskane, dlatego nie powinny być w trakcie intensywnej pracy trawienia pokarmów. Postaraj się załatwić potrzeby fizjologiczne przed zajęciami.

  1. Nie wszystko musisz!

Zgłaszajcie na początku zajęć swoje niedyspozycje nauczycielowi. W szczególności dotyczy to kobiet w trakcie menstruacji. W tym szczególnym czasie trzeba zadbać o komfort ciała, nie należy go przegrzewać, zbytnio eksploatować i dopasować sekwencje asan do naszych potrzeb. Nie należy wtedy robić pozycji odwróconych oraz takich ,które będą dół brzucha napinać. Kobiety w menstruacji  powinny skupić się na „schładzaniu ciała„ otwieraniu i rozluźnianiu brzucha oraz regeneracji.

  1. Szanuj swoje ciało- nie musisz być najlepszy.

Respektujcie ograniczenia w swoim ciele i wsłuchujcie się w sygnały z niego płynące. Jeśli poczujesz ostre ukłucie zamiast rozciągania to zgłoś to. Może coś wykonujesz w niewłaściwy sposób albo twoje ciało daje ci informacje, że granica intensywności pozycji została przekroczona. Ćwicz na miarę swoich możliwości. Nie rozglądaj się po sali i nie sprawdzaj czy ktoś inny robi więcej czy lepiej. Ważne jest ile ty jesteś w stanie zrobić dla siebie i swojego ciała.

Jeśli macie jakieś wątpliwości czy pytania to piszcie. Chętnie służę pomocą.

Zapraszam na moje zajęcia: http://www.agatarozkocha.pl

email:rozkoszna@gmail.com

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s